تفاوت کلیدی حسابرسی و حسابداری

مهارت های مورد نیاز حسابداری و حسابرسی

حسابداری و حسابرسی از ماهیت یکسانی که همان بررسی ارقام و اعداد است پیروی می‌کند، و در بیشتر موارد به مجموعه مهارت‌های مشابهی نیاز دارند. با این حال، تفاوت‌های نیز وجود دارد. حسابداری نیاز به فردی دارد که بیشتر جزئیات گرا و متمرکز باشد. اشتباهات کوچک می‌تواند میلیون‌ها هزینه داشته باشد، به ویژه برای شرکت های بزرگی که با مبالغ هنگفتی سر و کار دارند. به عنوان یک حسابدار، وقتی یک حسابرس پشت سر شما وارد می شود و اشتباهات را کشف می کند، به شما منعکس نمی شود.

 

مهارت های مورد نیاز حسابداری و حسابرسی چیست؟

حسابداران و حسابرسان باید با اعداد خوب باشند! این بدان معنا نیست که باید مانند ماشین حساب اعداد را جمع یا کم کنند، زیرا ماشین‌ حساب‌ها و نرم افزارهای حسابداری بیشتر کارهای سنگین را مربوط به ریاضی است را انجام می‌دهند. با این حال، متخصصان در هر دو شغل باید سریع و با اعتماد به نفس در تجزیه و تحلیل اعداد عمل کنند. کسانی که هنگام کار با اعداد به راحتی گیج می‌شوند و دائماً اشتباه می‌کنند، در هر دو شغل نمی‌توانند پیشرفت کنند.

 

تحصیل حسابدارن و حسابران

انتظار می‌رود حداقل یک مدرک لیسانس را به پایان برسانید تا خود را در موقعیتی مناسب برای موفقیت در شغل حسابداری یا حسابرسی قرار دهید. البته این در حالی است، که در هیچ یک از این دو شغل تحصیلات دانشگاهی اجبار نیست، و هر دو حرفه افراد موفقی را استخدام می‌کنند که از دانشگاه فارغ التحصیل نشده‌اند، این افراد استثنا هستند. اکثر حسابداران و حسابرسان سطح بالا، در آزمون حسابدار رسمی شرکت می‌کنند و قبول می‌شوند.

 

 

تفاوت کلی حسابداری و حسابرسی

 

 

 حسابرسی

حسابرسان پشت سر حسابداران وارد می‎‌شوند و کار آن‌ها را تأیید می‌کنند. آن‌ها صورت‌های مالی تهیه شده توسط حسابداران را بررسی می‌کنند و مطمئن می‌شوند که وضعیت مالی شرکت را به طور دقیق نشان داده‌اند. حسابرسان تأیید می‌کنند که این صورت‌های مالی که باید سالانه منتشر شوند، مطابق با اصول پذیرفته‌شده حسابداری است یا خیر

 

مانند حسابداران، حسابرس می‌تواند به صورت داخلی برای یک شرکت خاص یا برای شخص ثالث، مانند یک شرکت حسابداری عمومی، برای حسابرسی مختلف کار کند. علاوه بر این، بسیاری از حسابرسان توسط نهادهای دولتی و نظارتی، استخدام می‌شوند.

 

 

 حسابداری

حسابداری یک انتخاب شغلی رایج برای کسانی است که دارای ذهنیت تحلیلی و تمایل به کار، با یک کسب و کار هستند. یک حسابدار در درجه اول تجزیه و تحلیل عمیق، و گزارش دقیق در مورد سوابق مالی را ارائه می‌دهد؛ حسابداران همچنین مستقیماً با افراد یا مشاغل کار می‌کنند، و به بررسی سوابق مالی برای تشکیل پرونده مالیاتی می‌پردازند.

 

فردی که به عنوان حسابدار آموزش دیده است، این فرصت را دارد که در یک شرکت کوچک، متوسط یا بزرگ در بخش دولتی یا خصوصی، به عنوان یک فرد مستقل در شرکت خود، یا به عنوان مشاور یا حسابدار شرکت‌های پیمانکاری یا سازمان‌های غیرانتفاعی کار کند.

 

 اعتبار یک حسابدار در توانایی‌ها و درستکاری اوست. در حرفه حسابداری شاید در شرکت‌های کوچک شخصی بدون داشتن مدرک حسابداری بتواند، حسابداری یا بهتر است بگوییم دفترداری آن شرکت را انجام دهد اما برای پیشرفت در رشته حسابداری بدون شک به تحصیل در این رشته نیاز است.

تاریخ ارسال : 1402/2/28