تهیه لیست بیمه تامین اجتماعی

جریمه عدم ارسال لیست بیمه

تمامی کارفرمایان برای تهیه و رد کردن لیست بیمه، ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام نمایند. پس از دریافت کد کارگاهی و اختصاص دادن نام کاربری و رمز عبور، باید با استفاده از نرم افزار ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی اطلاعات کارگران و کارمندان را در برنامه ثبت نمایند.

لیست بیمه را معمولا حسابداران شرکت در سایت تامین اجتماعی بارگذاری می کنند، اما اگر مشکل و یا تاخیری در ارسال و پرداخت مبلغ لیست بیمه وجود داشته باشد، کارفرما باید پاسخگوی سازمان تامین اجتماعی باشد. بنابراین این کار حسابدار برای تامین اجتماعی به معنای ارسال لیست‌بیمه توسط کارفرما می باشد.

نرم افزار ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی را می توانید از طریق سایت www.tamin.ir دانلود نمایید و پس از نصب نرم افزار ، برنامه را اجرا نمایید و سپس بر روی منوی « اطلاعات پایه » کلیک و گزینه «مشخصات کارگاه» را انتخاب کنید. سپس اطلاعات پایه و مشخصات کارکنان را وارد نمایید.

اطلاعات ثبت شده را در زمان معین شده در قالب یک فایل cd و یا به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی برای ارسال لیست بیمه بارگذاری و ارسال نمایند

لیست بیمه تامین اجتماعی

همان طور که بیان شد برای تهیه لیست بیمه تامین اجتماعی از دو طریق می توان اقدام نمود :

  1. تهیه و ارسال لیست بیمه از طریق سامانه www.tamin.ir
  2. تهیه لیست از طریق نرم افزار و ارسال آن از طریق سامانه تامین اجتماعی

جریمه عدم ارسال لیست بیمه

برای ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی هم مانند لیست مالیات حقوق زمانی را مشخص نموده اند، بدین طریق که سازمان تامین اجتماعی برای رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی مدتی 30 روزه برای سرپرست کارگاه ها و مدیران شرکت ها در نظر گرفته است.

در این مدت مدیران فرصت دارند لیست بیمه تامین اجتماعی کارگران و کارکنان خویش را تهیه و ارسال نمایند و اگر تا پایان این مدت مشخص شده اقدامی صورت نگیرد، سرپرست کارگاه ها و… مشمول پرداخت جریمه نقدی، تحت عنوان عدم ارسال رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی به میزان 10% مبلغ حق بیمه همان ماه خواهند شد.

تاریخ ارسال : 1402/3/28