حسابرسی شرکت‌ها چگونه است؟

چه مدارکی برای حسابرسی نیاز است؟

حسابرسی شرکت‌ها چگونه است؟

حسابرسی یک بخش بسیار مهم در تمامی شرکت‌ها و کسب و کارها هست و مراحل بسیار مهمی هم دارد که باید رعایت بشود. شرکت‌ها برای اینکه به تیم خود و شرکت خود بیشتر کمک کنند و کار خود را راحت‌تر کند نیاز به حسابرس دارد و یک سری مدارک‌ها و نکات برای حسابرسی‌ها لازم است و حتماً باید داشته باشند. در این مقاله از وب سایت گسترش محاسب ستایش می‌خواهیم بررسی کنیم و به موضوع حسابرسی شرکت‌ها بپردازیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

زمان حسابرسی چگونه است؟

زمان حسابرسی‌ها متفاوت است و انواع حسابرسی‌ها هم متفاوت هستند. به طور مثال در حسابرسی ضمنی شرکت‌ها و حسابرس های آنها ترجیح می‌دهند که بیشتر فعالیت‌های خود را در طول همان سال مالی انجام بدهند تا در سال آینده بعد از سال مالی که یک سری محدودیت‌ها می‌آید، دچار مشکل نشود. به همین دلیل به آنها حسابرسی ضمنی می‌گویند که کار خود را در سال و تا پایان سال تمام می‌کنند اما یک سری حسابرس‌ها باید در طول سال تمامی فعالیت‌های حسابرسی را به طور مداوم و همیشگی انجام می‌دهند و به حسابرسی این نوع شرکت‌ها حسابرسی مداوم گفته می‌شود و هنگامی که شرایط شرکت‌ها خاص باشد حسابرسان فعالیت‌های خود را و فعالیت‌های مالی را به طور مداوم و سریع انجام می‌دهند اما آخرین نوع از حسابرسی، حسابرسی نهایی است و در انتهای سال مالی و هنگامی که پرونده‌های مالی یک شرکت انجام شد و تمام شد حسابرسی نهایی صورت می‌گیرد و همانطور که از نام حسابرسی  نهایی معلوم است که باید در پایان سال برای انجام تمامی فعالیت‌های مالی حسابرسی صورت بگیرد.

چه مدارکی برای حسابرسی نیاز است؟

برای اینکه یک حسابرس اطلاعات و فعالیت‌های کامل یک سال مالی شما را حساب کند نیاز به تمامی فاکتورها، پرداخت‌ها، هزینه‌ها، درآمدها، قراردادها و حتی قبض‌های سال جاری شما دارد. در ادامه این‌ها برای حسابرسان اسناد رسمی و مدرک‌های مهم و معتبری به حساب می‌آید و با توجه به تمامی این‌ها حسابرسی شرکت‌ها را انجام می‌دهند هر کدام از این فاکتورها یا از این هزینه‌ها کاربرد و ارزش به خصوصی دارد به همین دلیل در انجام حساب تمامی آنها وجود داشته باشند و نمی‌توان گفت که فقط می‌توان از یک سری از آنها فعالیت‌های مالی را انجام داد یک حسابرس باید بتواند خودش بسنجد و ببیند که اسناد و مدارک یک سری از مکان‌ها با همدیگر مطابقت دارد یا ندارد و حسابرس ها نمی‌تواند فقط به یک سری از اسناد و مدارک کم متکی باشند و حتماً باید اسناد و مدارک کارکنان دیگری هم که می‌توانند رسمی یا غیر رسمی باشند هم باید باشد تا حسابرس‌ها به یک نتیجه نهایی برسند.

حسابرسی به چه شکلی انجام می‌شود ؟

کار حسابرسی اول و همه این‌ها به مدارک و اسناد بستگی دارد و یک حسابرس هنگامی که می‌خواهد حساب یک شرکت خصوصی را ببندد بستگی دارد که آن شرکت چقدر بزرگ باشد و چه مدارکی برای آن نیاز باشد و بستگی دارد اگر یک شرکت خصوصی بزرگ باشد و دارایی‌ها و مدارک و اسناد بیشتری داشته باشد حسابرسان ممکن است بیشتر طول بکشد و به زمان بیشتری نیاز دارد. اما بستگی دارد که حسابرسی شرکت چگونه شروع می‌شود؟ گفتیم که سه نوع حسابرسی داریم مداوم و نهایی و ضمنی؛ بستگی دارد به چه شکلی این نوع حسابداری‌ها شروع بشود و حساب شرکت‌ها جمع می‌شود. حسابرس‌ها هم به طور چشمی و هم با حساب کتاب‌های دقیق حسابرسی شرکت را مقایسه می‌کنند و بررسی می‌کنند و خیلی مهم است که در آن اشتباه یا تقلبی پیش نیاید و اگر حسابرسی نهایی صورت بگیرد تامین حساب‌های مالی که در یک سال مالی گذشته است مهم است و مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آخر بسته می‌شود هنگامی که سال مالی تمام شد حسابرس حتماً باید گزارش یک سال کامل را مشخص کند و نحوه فعالیت آن شرکت در یک سال کامل را بررسی و مشخص کند.

حسابرسی شرکت‌ها چگونه است؟

کاربرگ‌های حسابرسی چگونه است؟

کاربرگ‌های زیادی وجود دارد که حسابرسی‌ها آنها را بررسی می‌کنند و این کاربرگ‌های اصلی برای حسابرسی شرکت‌ها مهم است و لازم می‌شود تمام این کاربرگ‌ها هم الزامی و واجب برای یک سری از شرکت‌ها نیست کاربرگ اصلی هزینه‌هایی که از قبل دریافت شده یا حتی دیگر فاکتورها و پرداختی‌های حساب‌ها و همینطور تمام درآمدی که یک شرکت برای کل سال دارد جزو سرفصل‌ها حساب می‌شود و بسیار مهم است دیگر کاربرگ‌ها شامل بدهی مالیاتی یا حتی ذخیره‌های مالیاتی هم می‌شود و جدا از این‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی که در یک شرکت می‌شود در حسابرسی بسیار مهم است سرمایه‌گذاری‌ها در کار بر کار می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و یا کوتاه مدت بشود و همچنین تسهیلات هم به همین طور است هم کوتاه مدت و بلند مدت است. یه کاربرگ اصلی هم وجود دارد که شامل میزان فروش و درآمد است و همینطور درآمدهای عملیاتی که شامل فعالیت‌های عملیاتی هستم در آن قید می‌شود و مهم است و همینطور هزینه‌های اداری که می‌شود و همچنین هزینه‌های مالی و عمومی که برای یک شرکت می‌شود در کاربرگ وجود دارند و برای یک سری از شرکت‌ها مهم است و انجام می‌شود حسابرسی یک موضوع مهم در شرکت‌ها هست و هر کسب و کار و فعالیتی به آن نیاز دارد و باید انجام بدهد و تمام گزارش‌های مالی خود را در طول یک سال مالی بررسی کند و ارسال کند.

در پایان

در این مقاله از حسابرسی نهایی و ضمنی و مداوم صحبت کردیم و گفتیم که چه جاهایی نیاز می‌شود و چه جاهایی نیاز است که از کاربرگ‌ها استفاده بشود. گزارش یک سال مالی و پرداخت مالیات و ارسال اظهارنامه برای هر کسب و کاری واجب و مهم است و ارزش زیادی دارد و حتماً باید توسط یک فرد متخصص و کاربلد انجام بشود حسابرسی شرکت‌های خود را می‌توانید به گسترش محاسب ستایش بسپارید و هر زمان که بخواهید حسابرسی شما را انجام می‌دهند و در کنار شما هستند ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

تاریخ ارسال : 1403/5/7